Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024

Ντόναλντ Τράμπ: Πως τα social media του έδωσαν τη νίκη

 Ντόναλντ Τράμπ: Πως τα social media του έδωσαν τη νίκη

Τα social media στη φετινή εκλογική μάχη, είχαν το ρόλο της “πέμπτης εξουσίας”, που ευνόησε τον Τράμπ. Η επικοινωνιακή τακτική του 47ο Προέδρου των ΗΠΑ βασίστηκε στα νέα μέσα και κυρίως στη πλατφόρμα Χ, δηλαδή το Twitter.

Αν κάνουμε μια αναδρομή στην προεκλογική εκστρατεία ο Τράμπ είχε αρκετούς λόγους να εμφανίζεται στην αρχική σελίδα όλων. Αρχικά, το debate ανάμεσα σε Μπάιντεν και Τράμπ, ήταν εκείνο, που καθόρισε πως ο πρώην Πρόεδρος δεν μπορούσε -πρακτικά- να επανεκλεγεί.

Επειτα, επήλθε η απόπειρα δολοφονίας του Τράμπ και εκεί έρχεται το peak της προβολής του στα social media. Η Gen Z “αξιοποίησε” το στιγμιότυπο της απόπειρας με δύο τρόπους, είτε θεοποίησε τον “επιζώντα”, είτε εκάνε meme τη σκηνή.

Δείτε το απόσπασμα από την απόπειρα:

Η επικοινωνιακή ομάδα του Τράμπ εστίασε σε τρία βασικά του χαρακτηριστικά, τον αυθορμητισμό, την εριστικότητά του και την άμεση αντίδραση του. Τα παραπάνω είναι όσα ζητάνε τα social media να καταναλώσουν.

Η νέα προσέγγιση στα social media φαίνεται να αποδίδει στην Αμερική. Μήπως, σύντομα θα το αντιμετωπίσουμε σαν φαινόμενο, στην Ελλάδα, στις επερχόμενες εσωκομματικές εκλογές του ΣΥΡΙZA;

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *