Σαν σήμερα 22/12: Γεννήθηκε ο Νίκος Μπελογιάννης, “Ο άνθρωπος με το γαρύφαλλο”
SEO: 10 βήματα για να σας λατρέψει η Google
Ένας από τους τομείς με τη μεγαλύτερη επιρροή στο μάρκετινγκ είναι η βελτιστοποίηση στις μηχανές αναζήτησης (SEO) – Συγκεντρώσαμε 10 συμβουλές για ένα φιλικό προς την Google ιστότοπο.
Πολλές επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν το SEO εστιάζουν μόνο στο μάρκετινγκ περιεχομένου και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ αγνοούν τεχνικά ζητήματα που είναι σημαντικά για την Google και την Bing.
Μπορείτε να δημοσιεύσετε το πιο αποτελεσματικό περιεχόμενο για το κοινό σας, να το μοιραστείτε σε όλα τα κοινωνικά σας δίκτυα και να μην αποφέρετε αποτελέσματα στις μεγάλες μηχανές αναζήτησης. Η βάση του SEO είναι τεχνικής φύσης και είναι σημαντικό να δημιουργήσετε έναν ιστότοπο που να είναι τόσο προσβάσιμος στις μηχανές αναζήτησης όσο και σημασιολογικός.
Ακολουθούν 10 πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να δημιουργήσετε έναν ιστότοπο φιλικό προς την Google:
1. Βελτιστοποίηση δομής URL
Συχνά, οι πλατφόρμες CMS εκ των υστέρων παραδίδουν διευθύνσεις URL γεμάτες περιττές παραμέτρους και άσχετους χαρακτήρες. Η δομή της διεύθυνσης URL είναι απίστευτα σημαντική για την ανιχνευσιμότητα και τη συνάφεια του ιστότοπού σας.
Λύση: Βεβαιωθείτε ότι οι διευθύνσεις URL σας είναι βελτιστοποιημένες για οργανική αναζήτηση.
2. Βελτιστοποίηση ταχύτητας σελίδας
Ένα σημαντικό μέρος του αλγόριθμου κατάταξης της Google είναι η ταχύτητα με την οποία φορτώνονται οι ιστοσελίδες σας.
Λύση: Δοκιμάστε την ταχύτητα της σελίδας σας χρησιμοποιώντας το δωρεάν εργαλείο της Google και ακολουθήστε τα βήματα.
3. Βελτιστοποίηση εσωτερικού συνδέσμου
Το PageRank είναι αυτό που εξουσιοδοτεί την κατάταξη Google μιας ιστοσελίδας. Όσο περισσότερο Page Rank έχει μια ιστοσελίδα, τόσο περισσότερες ευκαιρίες έχει να επιστρέψει στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google. Οι ιστοσελίδες μεταβιβάζουν το PageRank στις άλλες εσωτερικές σελίδες στις οποίες συνδέονται (PageRank Filtration). Το ποσό του Page Rank που περνά από μια σελίδα σε άλλες σελίδες με τις οποίες συνδέεται, συρρικνώνεται με κάθε πρόσθετο σύνδεσμο.
Λύση: Ελέγξτε την εσωτερική σας αρχιτεκτονική συνδέσμων και βεβαιωθείτε ότι δεν συνδέεστε σε μη βασικές σελίδες και μεγιστοποιήστε το φιλτράρισμα του PageRank.
4. Βελτιστοποίηση JavaScript
Οι «αράχνες» των μηχανών αναζήτησης δυσκολεύονται να ανιχνεύσουν και να περιηγηθούν στον κώδικα JavaScript. Αν και τα engines γίνονται καλύτερα στην εκτέλεση JS, δεν είναι εξαιρετικά σε αυτό. Στην πραγματικότητα, η JavaScript συχνά εμποδίζει τις μηχανές αναζήτησης να ανιχνεύουν σημαντικό περιεχόμενο και συνδέσμους. Εάν ο ιστότοπός σας είναι βαρύς στη λειτουργικότητα JavaScript, βεβαιωθείτε ότι τον κωδικοποιείτε με ανεμπόδιστο τρόπο. Διαφορετικά, πρέπει να παρέχετε στις μηχανές αναζήτησης άλλους τρόπους πρόσβασης στο περιεχόμενο.
5. Απαλλαγείτε από τις παγίδες
Είναι σύνηθες φαινόμενο για τους ιστότοπους να ενεργοποιούν τα αναδυόμενα παράθυρα για στοιχεία όπως εικόνες, εκτυπώσιμες εκδόσεις σελίδων κ.λπ και να μην παρέχουν σύνδεσμο για επιστροφή στον ιστότοπο. Αυτό προκαλεί πρόβλημα με τις μηχανές αναζήτησης, επειδή τις παγιδεύει στο αναδυόμενο παράθυρο χωρίς τη δυνατότητα πλοήγησης σε οποιοδήποτε άλλο περιεχόμενο.
Λύση: Είτε αποκλείστε τα αναδυόμενα παράθυρα στο αρχείο robots.txt είτε συμπεριλάβετε μια ετικέτα μη παρακολούθησης στο HTML του αναδυόμενου παραθύρου.
6. Βελτιστοποίηση Σήμανσης Σχήματος
Το 2011: Η Google, η Yahoo και η Bing συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν νέο κώδικα HTML που θα τους βοηθούσε να κατανοήσουν καλύτερα το Διαδίκτυο. Αυτή η αναβάθμιση ονομάζεται Schema.org. Υπάρχει μια ποικιλία διαφορετικών σχημάτων που μπορείτε να εφαρμόσετε για να βοηθήσετε τις μηχανές αναζήτησης να αναγνωρίσουν τα προϊόντα, τις υπηρεσίες και το περιεχόμενό σας. Καθώς οι μηχανές αναζήτησης συνεχίζουν να κινούνται προς μια πιο σημασιολογική προσέγγιση στο Διαδίκτυο, είναι ζωτικής σημασίας να λαμβάνετε σήμανση Schema.org στις ιστοσελίδες σας.
Λύση: Ελέγξτε το HTML του ιστότοπού σας και βεβαιωθείτε ότι έχετε σήμανση Schema.org όπου χρειάζεται. Υπάρχει επίσης ένα εύχρηστο μικρό εργαλείο που μπορεί να σας βοηθήσει να αυτοματοποιήσετε την κωδικοποίηση του Schema.org. Επιπλέον, χρησιμοποιήστε το εργαλείο επικύρωσης σχήματος της Google για να ελέγξετε ότι έχετε εφαρμόσει σωστά.
7. Βελτιστοποίηση εμπειρίας χρήστη
Όσο πιο εύχρηστος είναι ο ιστότοπός σας για τον άνθρωπο, τόσο πιο ελκυστικός θα είναι για τις μηχανές αναζήτησης. Είναι σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι αντιμετωπίζετε τους επισκέπτες του ιστότοπού σας και τις αράχνες των μηχανών αναζήτησης με σεβασμό και ότι παρέχετε μια ποιοτική εμπειρία.
Λύση: Λάβετε μια αντικειμενική γνώμη για την εμπειρία χρήστη του ιστότοπού σας.
- Μπορείτε να προσλάβετε απλούς ανθρώπους για να εκτελέσετε συγκεκριμένα σενάρια χρήσης, να συγκεντρώσετε σχόλια και να εφαρμόσετε.
- Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα αναλυτικά στοιχεία του ιστότοπού σας για να προσδιορίσετε εάν ενδέχεται να υπάρχουν προβλήματα εμπειρίας χρήστη που προκαλούν προβλήματα απόδοσης.
- Χρησιμοποιήστε τα δεδομένα του εργαλείου αναζήτησης του ιστότοπού σας για να αποκτήσετε μια αίσθηση του τι αναζητούν οι άνθρωποι. Στη συνέχεια, βεβαιωθείτε ότι οι λέξεις-κλειδιά με τις περισσότερες εσωτερικές αναζητήσεις έχουν περιεχόμενο που μπορεί να βρεθεί εύκολα στην αρχιτεκτονική πληροφοριών του ιστότοπού σας.
8. Βελτιστοποίηση προβολής περιεχομένου/κώδικα
Σε ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου, θα διαπιστώσετε συχνά ότι μια ποικιλία προϊόντων παρατίθεται σε σελίδες κατηγοριών και υποκατηγοριών. Και κάτω από τα προϊόντα υπάρχει ένα μπλοκ ή μπλοκ περιεχομένου μάρκετινγκ. Αν και αυτό είναι καλό για τους ανθρώπους, δεν είναι τόσο πολύ για τις μηχανές αναζήτησης. Το περιεχόμενο που βρίσκεται στο κάτω μέρος μιας σελίδας θεωρείται λιγότερο σημαντικό από τις μηχανές αναζήτησης, επομένως είναι σημαντικό το περιεχόμενο να βρίσκεται όσο το δυνατόν πιο κοντά στην κορυφή της σελίδας.
Λύση: Μέσα στο HTML, μπορείτε να μετακινήσετε τον κώδικα όπου το περιεχόμενο βρίσκεται ψηλότερα στο DOM, ενώ διατηρείτε την τοποθέτησή του ίδια στην έκδοση που έχει αποδοθεί στο πρόγραμμα περιήγησης.
9. Συμπεριλάβετε κατάλληλα στοιχεία HTML σε templates ιστοσελίδων
Οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν στοιχεία HTML για να κατανοήσουν το πλαίσιο και τη συνάφεια του περιεχομένου της ιστοσελίδας. Η συμπερίληψη των κατάλληλων στοιχείων HTML στα templates της ιστοσελίδας σας θα δώσει στη βελτιστοποίηση του περιεχομένου σας μια σημαντική ώθηση στο relevance.
Λύση: Βεβαιωθείτε ότι τα templates σας περιλαμβάνουν: ετικέτες H1-H4 όπου χρειάζεται, Μετα-περιγραφές και χαρακτηριστικά ALT εικόνας.
10. Google Webmaster εργαλεία
Βεβαιωθείτε ότι έχετε δημιουργήσει έναν λογαριασμό Google Webmaster Tools για τον ιστότοπό σας. Αυτό θα επιτρέψει στην Google να επικοινωνήσει απευθείας μαζί σας για τυχόν προβλήματα που εντοπίζει στον ιστότοπό σας. Μάθετε περισσότερα εδώ.