Σαν σήμερα 22/12: Γεννήθηκε ο Νίκος Μπελογιάννης, “Ο άνθρωπος με το γαρύφαλλο”
Μάριος Ηλιόπουλος: Ό,τι πρέπει να γνωρίζετε για τον εφοπλιστή και νέο ιδιοκτήτη της ΑΕΚ
Όλα όσα πρέπει να να μάθετε για τον Μάριο Ηλιόπουλο, τον γνωστό εφοπλιστή, ιδιοκτήτη της SeaJet, που παίρνει τα ηνία της ΑΕΚ.
Ο Μάριος Ηλιόπουλος πρόκειται για κορυφαίο Έλληνα εφοπλιστή της ακτοπλοΐας, με γνώμονα ότι η εταιρεία του, η Seajets, έχει στη κατοχή της 17 επιβατικά πλοία, η πλειοψηφία των οποίων είναι ταχύπλοα και ενώνει 33 νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη, ενώ η μεταφορική ικανότητα των πλοίων του υπολογίζεται σε 3.500 αυτοκίνητα και 20.000 επιβάτες.
Επιπρόσθετα, η SeaJets βραβεύτηκε με τον τίτλο «Επιβατηγός Εταιρεία της Χρονιάς» από τη Lloyd’s, σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε το 2018.
Η ιστορία της Seajets στη ναυτιλία διαγράφει τα πρώτα της βήματα το έτος 1989, την οποία συνίδρυσε ο Μάριος Ηλιόπουλος μαζί με τον πατέρα του Παναγιώτη Ηλιόπουλο, που προσφάτως αποχώρησε από τη ζωή.
Μέσα στα 34 χρόνια συνεχούς λειτουργίας της, η εταιρεία διευρύνει διαρκώς τον στόλο της, που σήμερα απαρτίζεται από έναν υπερσύγχρονο στόλο αποκλειστικά πλοίων υψηλής ταχύτητας, εξυπηρετεί περισσότερες από 250 συνδέσεις λιμανιών από τον Πειραιά, τη Ραφήνα και την Κρήτη προς τα νησιά των Κυκλάδων.
Η φιλοσοφία της εταιρείας Seajets συμπυκνώνεται στο εξής σλόγκαν: “O ταχύτερος δρόμος προς το Αιγαίο είναι αναμφισβήτητα η Seajets”.
Το νέο ότι η Δέσποινα Ηλιοπούλου, κόρη του Μάριου Ηλιόπουλου, κατοχύρωσε το 5,48% στη MIG πράγματι ξάφνιασε την Ακτή Μιαούλη και προξένησε ποικίλα ερωτήματα σχετικά με τις προθέσεις του.
Αληθεύει ότι το όνομα Δέσποινα Ηλιοπούλου, αποτελεί ένα φορτισμένο όνομα για την οικογένεια, δεδομένου ότι μοιράζεται το ίδιο όνομα με την αγαπημένη του μητέρα, η οποία έφυγε από τη ζωή τον Ιανουάριο του 2021.
Αλλά, ας ρίξουμε μια ματιά στην επίσημη ανακοίνωση για τη συμμετοχή της Δέσποινας Ηλιοπούλου στη MIG:
“Στο 5,48% ανήλθε το ποσοστό δικαιωμάτων ψήφου που κατέχει η κυρία Δέσποινα Ηλιοπούλου, μέσω της Ration Holding LTD, στη Marfin Investment Group μετά την απόκτηση μετοχών στις 31.01.2023.
Ειδικότερα, το σύνολο των δικαιωμάτων ψήφου που κατέχει η κυρία Ηλιοπούλου μετά από την κρίσιμη μεταβολή ανέρχονται σε 51.525.000 δικαιώματα ψήφου που ενσωματώνονται σε μετοχές άμεσα κατεχόμενες (επί συνολικού αριθμού 939.510.748 δικαιωμάτων ψήφου της Εκδότριας).
Η κυρία Δέσποινα Ηλιοπούλου ελέγχει την εταιρεία “Ratio Holding Ltd” και μέσω αυτής την εταιρεία “Warrior Shipping Ltd”. Τα δικαιώματα ψήφου της ανωτέρου μετόχου θα ασκούνται σε Γενικές Συνελεύσεις των Μετόχων της Εκδότριας μέσω του πληρεξουσίου κ. Αλέξανδρου Κοντογεωργίου, ο οποίος θα παύσει να κατέχει τα δικαιώματα αυτά την 30ή.3.2023”.
Ποιες είναι οι προθέσεις;
Ο Μάριος Ηλιόπουλος δεν φανέρωσε τις προθέσεις του όσον αφορά τον ρόλο του στην MIG, η οποία έχει προχωρήσει σε συμφωνία για την πώληση στην Τράπεζα της Πειραιώς των μετοχών που καταλαμβάνει στον όμιλο Attica Group.
Δεν έχει φτάσει στο τέλος η διαδικασία πώλησης, όμως αυτές οι εξελίξεις δεν επηρεάζουν την τύχη της Attica Group και την απορρόφηση της ΑΝΕΚ. Εκτός, και αν υφίσταται πλάνο είτε για εκμετάλλευση ως νέο “όχημα” της MIG ή για ανταλλαγές μετοχών στα καινούργια σχήματα της ακτοπλοΐας.
Σε κάθε περίπτωση, τις επόμενες ημέρες ενδέχεται ο Μάριος Ηλιόπουλος να ξεκαθαρίσει το σχέδιο που έχει στο νου του.
Ποιος είναι ο Μάριος Ηλιόπουλος
Ο Μάριος Ηλιόπουλος είναι ο μεγαλύτερος ακτοπλόος εφοπλιστής στην Ελλάδα. Είναι συνιδρυτής και υπεύθυνος στρατηγικού σχεδιασμού και ανάπτυξης στην εταιρία SeaJets, η οποία από το 1989 έχει να κάνει με το μεγαλύτερο στόλο ταχυπλόων παγκοσμίως.
Δραστηριοποιείται επιπλέον και στα ποντοπόρα πλοία, όπως και ο αδερφός του, Αντώνης Ηλιόπουλος με διαφορετικές ναυτιλιακές εταιρείες.
Ο Μάριος Ηλιόπουλος έχει προάγει σημαντικό φιλανθρωπικό και κοινωνικό έργο:
Στην καταστροφική πυρκαγιά στο Μάτι η SeaJets με το πλοίο του Tera Jet και τους ναυτικούς του, βιάστηκε στην θαλάσσια περιοχή και παρείχε βοήθεια σε περισσότερους από 700 ανθρώπους, διασώζοντας και μεταφέροντάς τους σε πιο μεγάλα πλοία.
Διεξήχθη εκδήλωση στο Tera Jet το οποίο φιλοξένησε 500 παιδιά πυρόπληκτων οικογενειών.
Προσέφερε το 10% του εισιτηρίου από και προς το λιμάνι της Ραφήνας με το Tera Jet από τις 26 Ιουλίου έως το τέλος της σεζόν του 2018 με σκοπό την ανοικοδόμηση των σπιτιών στο «Μάτι».
Από το 2016 προσφέρει δωρεάν μεταφορά ασθενών που διαμένουν μόνιμα στις Κυκλάδες, με τους συνοδούς τους, σε νοσοκομεία της Αττικής με ασθενοφόρο αυτοκίνητο.
Στη Σαντορίνη βοήθησε στην αποκομιδή σκουπιδιών στους δρόμους του νησιού, καλύπτοντας έκταση 55χλμ.από τις 31 Αυγούστου 2018.
Έδωσε δωρεάν προσομοιωτή γέφυρας πλοίου τύπου Transas Navigational Simulator Classroom NTRO 5000 στην Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού στον Ασπρόπυργο.
Το ERC 2018 είχε ελληνικό χρώμα με χορηγό τη SeaJets, το λογότυπο της οποίας στόλιζε το αγωνιστικό αυτοκίνητο του πρωταθλητή Ευρώπης 2018 Alexey Lukyanuk.
Είναι χορηγός στις ομάδες των Κυκλάδων, Πανναξιακός, Φοίνικας Σύρου, της Κύμης στο Μπάσκετ αλλά και σε τοπικές δραστηριότητες όπως το Mykonos Run, Folegandros Sunset trail, Serifos Sunset race και Cyclades Regatta
Ο Μάριος Ηλιόπουλος πρόκειται για δεινό ραλίστα ο οποίος συμμετέχει συχνά σε αγώνες, αλλά και αποτελεί έναν από τους σημαντικούς χορηγούς αγώνων αυτοκινήτων.
Έχει διακριθεί στους αγώνες:
- Πρωταθλητής circuit 1995, 1996.
- Πρωταθλητής Αναβάσεων Group N 1995, 1997.
- Πρωταθλητής Αναβάσεων Group A 2008.
- Πρωταθλητής Αναβάσεων Group E 2009 + 2015.
- Πρωταθλητής Αναβάσεων Formula Saloon 2016-17-18-19-20-21
Η τιμητική διάκριση για την βοήθεια που έδωσε στο Μάτι
Ο Μάριος Ηλιόπουλος ανταμείφθηκε με βραβείο σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο του 2019 στη Ραφήνα για την προσφορά του και της εταιρείας του SEAJETS στους πληγέντες της καταστροφικής πυρκαγιάς στο Μάτι της 23 Ιουλίου 2018, στο πλαίσιο εκδηλώσεων για τη συμπλήρωση ενός χρόνου από την ημέρα της εθνικής τραγωδίας.
Στην εξαιρετικά φορτισμένη συναισθηματικά εκδήλωση, ο Ευάγγελος Μπουρνούς, τότε Δήμαρχος του Δήμου Ραφήνας-Πικερμίου, έδωσε τιμητικό βραβείο στον Μάριο Ηλιόπουλο «για την συνολική προσφορά του στους πληγέντες συνανθρώπους μας, από την καταστροφική πυρκαγιά της 23ης Ιουλίου 2018».
Κατά τη διάρκεια της τιμητικής βραδιάς, μεταξύ άλλων ο Μάριος Ηλιόπουλος,τόνισε:
«Ένα χρόνο μετά τη φονική πυρκαγιά στο Μάτι που στοίχισε τη ζωή σε 102 συντοπίτες μας και κατέστρεψε χιλιάδες σπίτια, είμαστε εδώ για να στηρίξουμε όσους το έχουν ανάγκη. Για όλους εμάς, η άμεση αντίδραση και συμβολή στην αντιμετώπιση των συνεπειών της απρόσμενης καταστροφής της 23ης Ιουλίου είναι ένα ενστικτώδες και άμεσο καθήκον.
Τιμούσα και τιμώ όλους αυτούς που στήριξαν εκείνη τη βραδιά τον συνάνθρωπο μας με ηρωική αλληλεγγύη, όπως οι ναυτικοί μας αλλά και οι ψαράδες που συμμετείχαν με αίσθημα αυτοθυσίας και αλτρουισμού στην διάσωση της 23ης Ιουλίου, αλλά και αυτούς που στηρίζουν σήμερα και θα στηρίξουν στο μέλλον με την ψυχή τους τη νέα μέρα του Ματιού και της ευρύτερης περιοχής που επλήγη, αλλά και της νέας μέρας που όλοι οι Έλληνες προσμένουμε για την Ελλάδα μας. Η κοινωνική ευαισθησία πρέπει να αποτελεί πρότυπο για όλους μας, στο όραμα για την ένδοξη πατρίδα μας…»
Οι αγορές κρουαζιεροπλοίων
Μία από τις επικερδείς του επιχειρηματικές πράξεις ήταν οι αγορές και οι πωλήσεις κρουαζιερόπλοιων.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η πώληση του κρουαζιερόπλοιου, Aegean Myth, πρώην Holland America. Ο Μάριος Ηλιόπουλος το πούλησε σε νεοϊδρυθείσα Γαλλική εταιρεία..
Οι αγορές των κρουαζιερόπλοιων, αποτελούσαν μια επιχειρηματική κίνηση του Μάριου Ηλιόπουλου, που είχε την επιθυμία να δημιουργήσει μια εταιρεία κρουαζιερόπλοιων μεγάλων διαστάσεων, αλλά έπειτα ο στόλος που αγοράστηκε παροπλίστηκε εξαιτίας της πανδημίας και όλοι προεξοφλούσαν ότι τα πλοία θα πήγαιναν για σκραπ, τελικά φαίνεται ότι αναπτύσσεται σε κερδοφόρο και ευφυές εγχείρημα.
Το κρουαζιερόπλοιο Aegean Myth, χωρητικότητας 55.600 gt, που ναυπηγήθηκε το 1993 πωλήθηκε σε μια Γαλλική νεοσύστατη ναυτιλιακή εταιρεία σε τιμή που δείχνει ότι οι αξίες για παλαιότερα, μεσαίου μεγέθους κρουαζιερόπλοια παρουσιάζονται τελικά σε μια απότομη ανοδική τροχιά μετά την εκδήλωση του Covid-19 και ώθησε τη βιομηχανία κρουαζιέρας σε απότομη και εκτεταμένη κρίση το 2020.
Όπως μαρτυρούν έγκυρες πηγές της ναυτιλίας, το κρουαζιερόπλοιο πωλήθηκε στην CFC-Compagnie Francaise De Croisieres με έδρα τη Μασσαλία στην τιμή των 30 εκατομμυρίων δολαρίων, με την Masters Shipping με έδρα τον Πειραιά να λειτουργεί ως μεσίτης.
Ας μην ξεχνάμε ότι ο Μάριος Ηλιόπουλος όταν αγόρασε το συγκεκριμένο κρουαζιερόπλοιο είχε αναφερθεί ότι έδωσε 10 εκατομμύρια δολάρια, σε τιμή λίγο πιο πάνω από τα 8,5 εκατομμύρια δολάρια που πουλιόταν ως σκραπ, με βάση στοιχεία της VesselsValue.
Ο Μάριος Ηλιόπουλος απέκτησε δύο από τα ηλικιωμένα κρουαζιερόπλοια της CMV σε δημοπρασία και τα μεταπώλησε κατευθείαν για ανακύκλωση με κέρδος.
Πέντε ακόμη μοντέρνα κρουαζιερόπλοια αποκτήθηκαν σε τιμές ευκαιρίας από την Carnival Corp και την Royal Caribbean Group. Αυτά τα πλοία, που κρίνεται πιθανότερο να βρουν εμπορικό αγοραστή, ελλιμενίζονται στο Αίγιο και στον Πειραιά κάτω από τη φροντίδα της Optimum Shipmanagement με έδρα τον Πειραιά.
Ο ιδρυτής της εταιρείας, Παναγιώτης Ηλιόπουλος
Ο πατέρας του Μάριου, Παναγιώτης Ηλιόπουλος, ήταν με τη σειρά του γιος του Αντώνη Ηλιόπουλου.
Γεννήθηκε το 1932 στο Λογγά Μεσσηνίας και ενδιαφέρθηκε για τη ναυτιλία για πρώτη φορά το 1958 επενδύοντας στα φορτηγά πλοία.
Το 1998 έλαβε την απόφαση να ασχοληθεί με την επιβατηγό ναυτιλία και δημιούργησε τις “Πειραϊκές Γραμμές” και πιο μετά την Κοινοπραξία “Ilios Lines” η οποία προγραμμάτιζε τρία υδροπτέρυγα στο Αιγαίο, εξασφαλίζοντας προηγουμένως ένα δάνειο από την Εθνική Τράπεζα του Βερολίνου.
Το 2004 ίδρυσε την Dolphin Sea Lines, που μεταμορφώθηκε σε εταιρεία δρομολόγησης ταχυπλόων επιβατικών και οχηματαγωγών πλοίων, ενώ πήρε το όνομα SeaJet.
Ο Παναγιώτης (Τάκης) Ηλιόπουλος ασχολήθηκε από μικρή ηλικία παρέα με τον αδερφό του με τις επιχειρήσεις και την εμπορία χρυσού και αναδείχθηκε σε κορυφαίο παράγοντα του χώρου με τις περίφημες χρυσές αλυσίδες που δημιουργούσαν.
Η γυναίκα του Δέσποινα Ηλιοπούλου απεβίωσε τον Ιανουάριο του 2021. Πνίγηκε ενώ έτρωγε.
Είχε τρία αγόρια: Τον Γιάννη, που απεβίωσε το 2017, τον Αντώνη και τον Μάριο, που διευθύνει από το ξεκίνημα της ίδρυσής της τη ναυτιλιακή εταιρεία SeaJet.
H SeaJet έχει στη διάθεσή της δεκαεπτά επιβατηγά πλοία και πλησιάζει 33 νησιά στο Αιγαίο και στην Κρήτη.
Ο Αντώνης Ηλιόπουλος ακολούθησε διαφορετική ναυτιλιακή δραστηριότητα από την υπόλοιπη οικογένεια προβάλλοντας ενδιαφέρον για την ποντοπόρο ναυτιλία και είναι ιδιοκτήτης τριών ξενοδοχείων στη Σαντορίνη: Το «Vedema», το «Mystique» και το «Istoria».
Να υπογραμμίσουμε ότι το φορτηγό του πλοίο “Iron Antonis” είχε βυθιστεί στις 3 Σεπτεμβρίου του 1994 στον νότιο Ατλαντικό, με συνέπεια να συναντήσουν τραγικό θάνατο 3 Έλληνες και 21 αλλοδαποί ναυτικοί, μέλη του πληρώματος. Στο Εφετείο που έλαβε χρόνο το 2001, ο Αντώνης, αποδείχθηκε αθώος, όπως και ο πατέρας του Παναγιώτης.
Ο εφοπλιστής Παναγιώτης Ηλιόπουλος, πριν από μερικά χρόνια είχε κάνει έκκληση ενότητας στους πολιτικούς για το συμφέρον της χώρας.
«Πιστέψτε με εάν η Πολιτεία και όλα τα κόμματα και όλα τα Πανεπιστήμια δεν συναινέσουν μεταξύ τους για να συμφωνήσουν για κάποια απλά πράγματα, τότε όσα χρόνια και να περάσουν θα είμαστε καταραμένοι. Ας καθίσουν όλοι και ας βρουν την άκρη.
Δεν έχει σημασία ποιος είναι αρχηγός. Η ζωή είναι ένας κύκλος άλλωστε. Σήμερα είναι ο ένας, αύριο είναι ο άλλος. Να κοιτάξουν το μέλλον και όχι τα ο παρελθόν. Ό,τι έγινε, έγινε.
Αν χυθεί το γάλα δεν μαζεύεται με τίποτα.
Μαζευτείτε λοιπόν και αλλάξτε την πολιτική για αυτή τη χώρα που το αξίζει, για αυτόν τον λαό που το αξίζει. Κάντε το.
Μόνο έτσι θα δώσετε την ώθηση στα νέα παιδιά, τον τρόπο σκέψης και τη δύναμη για να προχωρήσουν. Αξίζουμε ως λαός. Φτιάξτε αυτή τη χώρα», είχε δηλώσει με χαρακτηριστικό τρόπο.