Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2024

Γιατί το KFC έχει γίνει Χριστουγεννιάτικη παράδοση στην Ιαπωνία;

 Γιατί το KFC έχει γίνει Χριστουγεννιάτικη παράδοση στην Ιαπωνία;

Τα τελευταία 40 χρόνια η γνωστή αλυσίδα fast food, KFC αποτελεί σήμα κατατεθέν για τα Χριστούγεννα στην Ιαπωνία , καθώς αποτελεί το κυρίως πιάτο του γιορτινού τους τραπεζιού.

Για να καταλάβουμε τον λόγο που μια χώρα που εκτιμάει τόσο πολύ την παράδοση, αποφάσισε μαζικά να σερβίρει τηγανητό κοτόπουλο στις γιορτές, πρέπει να κάνουμε μια ιστορική αναδρομή.

Τα χρόνια που ακολούθησαν μετά τον δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, η Ιαπωνία γνώρισε τρομερή οικονομική άνθηση. Η καλύτερη οικονομία έδωσε το έναυσμα, να επενδύσει ο κόσμος στην καταναλωτική κουλτούρα και στη παγκοσμιοποίηση, και καθώς εκείνη την περίοδο οι Ηνωμένες Πολιτείες ήταν ο κύριος αγωγός πολιτισμού, η Ιαπωνία έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον στη μόδα, στις ταινίες και ειδικά στο φαγητό τους.

Τις χρονιές 1970 με 1980 η βιομηχανία fast food στην Ιαπωνία επεκτάθηκε κατά 600%. Το πρώτο  KFC της Ιαπωνίας άνοιξε το 1970 στη Ναγκόγια και μέχρι το 1981 είχαν ανοίξει 324 καταστήματα σε όλη την χώρα.

Αν και στην Ιαπωνία δεν γιορτάζουν τα χριστιανικά Χριστούγεννα, το 1974 το KFC κυκλοφόρησε την καμπάνια του “Kentucky for Christmas” παρουσιάζοντας ψευδώς το τηγανητό κοτόπουλο ως το παραδοσιακό φαγητό που τρώνε στην Αμερική τα Χριστούγεννα.

Η  φήμη αυτή σε συνδυασμό με εμφανίσεις που κάνανε πολλοί ανιματέρ ντυμένοι Άγιοι Βασίληδες σε παιδικές εκδηλώσεις, και πολύ έντονη διαφήμιση, δημιούργησαν στην Ιαπωνία την πεποίθηση και μεταγενέστερα την συνήθεια να καταναλώνουν KFC για τα Χριστούγεννα.

Επιπλέον πολλοί Ιάπωνες ισχυρίζονται πως το τηγανητό κοτόπουλο του KFC τους θυμίζει το δικό τους παραδοσιακό karaage , το οποίο είναι ένα παναρισμένο και διπλοτηγανισμένο κομμάτι κοτόπουλου ή ψαριού.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *